Monday, June 13, 2011

Lagu yang dekat di hati

Ahakkszz... Agak jiwang ye tajuk di atas..Weheeehihuu... *malu-malu* Oke..oke..entah papekan..ahaha..  Sebenarnya saya macam dah takde idea nak letak ape dalam belog ini jadi teringat nak buat post berkaitan dengan lagu-lagu yang memang ada maksud pada saya. Kira macam bila berkumandang je lagu tersebut mula la nak tersengih-sengih,tersipu-sipu malu..ahaaaii.. lol Yela, ada meaning yang tersirat kan..Hehehe.. Nak tau tak lagu ape.. Jom sama-same terjah..

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Dulu masa zaman sekolah tak berapa nak pandai sangat paham-paham lagu ni kan.. Bila nak start jiwang je terasa segan amat. Hahaha.. So,saya prefer lagu omputih kan bila rase nak jiwang-jiwang. Kalau nak jiwang-jiwang time skolah dulu guna lagu melayu rasa macam loya-loya tekak. Hahaha..sengal-sengal!Maksudnya lagu melayu mudah lekat dihati. So,konon-konon nak control macho,taknak lah guna lagu melayu..maka lagu omputih digunakan. So,lagu pertama ialah lagu Britney.Ahhh kolot oke saya dulu-dulu...Hahaha.. So lagu "everytime" ni sangat best bila saya ada crush kat sorang ni. Bila dia lalu je,terngiang-ngiang lagu Britney.. Macam Hindustan gitu...tapi takdelah adegan nak guling-gulingkan... :p

Lagu pertama


Lepas tu, bila besar sikit pandai dah dengar lagu melayu bila nak berjiwang-jiwang. So,seingat saya masa bercinta dulu ,kira lagu ni macam lagu tema la..Hahaha.. Memula nak lagu My Boo- Usher and Alicia Keys tapi kawan saya dah amik dulu maka terpakse guna lagu ini, Kerna Sayang- VE


Bila bercinta pulak, mestilah ada gaduh-gaduh manja gitu..hehehe.. Bila hati duka lara memang lagu ni lah yang saya duk ulang-ulang. Kunun-kunun sama lah dengan perasaan time  tu kan..Serius nak tergelak bila tulis post ini. Betapa poyo nye saya dulu-dulu.hehehe  So lagu yang jadi peneman hati dikala sedih tak lain tak bukan ialah Behind the hazel eyes-Kelly Clarkson


And lastly lagu yang diketahui ramai..Asal saja lagu ini berkumandang di mana-mana pasti rakan baik saya di universiti kata.."Ini lagu Kema" Hehehehe.. So,lagu ni mengingatkan saya pada crush saya yang jauh dimata tapi dekat dihati..ehemm...Hahhaha...tipu je ok. Lagu itu ialah Lucky-Jason mraz and Colbie Callat

No comments:

Post a Comment