Sunday, January 23, 2011

cuti hujung minggu yang best!

Hari jumaat lepas saya balik rumah kat Seremban..Saya memang tiap-tiap minggu balik rumah..Bukan apa,seronok balik rumah nie..Dapat makan sedap-sedap..Mak saya suka masak dan pandai masak..hehehe..Anak kene la puji masakan mak die kan..?? =p

Pada hari selasa lepas..adalah hari jadi mak saya dan khamis pulak adalah hari jadi adik saya yang bongsu nama Anis..So disebabkan ade 2 orang sambut besday dalam minggu yang sama..Ayah saya pon bawak makan-makan di Port Dickson..

Malam sabtu,kitaorang sekeluarga pegi makan kat sana la (PD)..selalu pegi satu tempat ikan bakar nie..tapi malam semalam kedai makan tu tutup plak..pegi la tempat lain..Kitaorang sekeluarga pegi makan kat restoran atas laut..restoran tu berhampiran dengan Hotel Permaisuri..Suasana malam tu sangat yaman...tempat tu pon cantik!!Ayah saya memang order banyak la..Kitaorang makan ketam masak cili padi,udang galah goreng,tomyam campur,sayur khailan ikan masin,ikan 3 rasa dan lala masak sambal..Sedap giler tau masakan diorang..Ah,terliur plak bila menulis nama-nama makanan di atas..Terasa nak makan lagi!! Satu je pelik masakn restoran itu ialah tomyam dia..Penuh dengan binatang dilaut!!hahahaa..ade lala,kerang,sotong,udang,daging dan ayam..memang aneh la..hehe,,,tapi kitaorang makan je..Tambah 3 kali nasi,,Harga okey la..Dalam RM190..Makan tuk 7 orang..Ayah belanja...seronok2!!hehehe

Arini dah kembali ke rumah sewa semula..Okay,,nak start buat proposal dan baca journal.Semoga jumpe lagi di lain post...Tata..Titi..Tutu..


No comments:

Post a Comment