Tuesday, July 28, 2009

h1n1 di UPM

xtau nak gmbr rase seronok ke x psl h1n1 kat UPM nie..yelah..da dpt cuti seminggu kn..masing2 meloncat2 dan berguling kegembiraan sbb dpt cuti lame...mmg kolej halau sume org blk umah..die ckp start dr ptg nie smpai esk tghari sume org perlu kosongkn kolej...klas bermule pade rabu depan...

xtau la ade kes positif ke x,cume lbh dr 400 org pelajar UPM dmm dan ade simptom2 ala2 H1N1..td aku pg pusat kesihatan nak jmpe dktr..sakit pe rahsie la...tp mase2 masuk2 je da kene tahan..

nurse:dik,nak pg mane??ade dmm ke?

aku:x nak jmpe dktr...ade  mslh ckit..hehe..

nurse: pkai mask nie sepanjang dlm klinik ye...

aku.:ok!(pas2 pkai terbalik la mask 2..then tkar la..haha)

mase kat pk mmg ramai la dtg..berduyun2..terkejut aku tgk rmai sgt yg saket..rsau gak kot2 terbenjangkit ke td...ish..seram2...walaupn da ade vaksin untuk sume jenis flu..tp potensi nak kene h1n1 lbh kurang 30%. so,xle la nak kate slmt ke x...still ade chance nk kene....

dasyat btl bile tgk sgt2 la rmai demam..kat kaunter h1n1 mmg brderet org beratur semate2 nak check demam panas ke x...da 2 mmg dapat la ubat penoh seplastik..haha..segale ubt agaknye die bg..yela takut  pape hal jd kn..baik bg dorang telan ubt batuk,selesema,demam,sakit tekak n so on....

now...kene kemas2 nak blk..papa jd nak jmpt mlm kang..dak2 umah aku pon nak blk mlm nie..ade yg esk gak..klu kene blk mengejut nie payah ckit..yela,mggu dpn da nak exam...tup2 kene blk..nota pon xsempat kutip lg..aku nie jenis last2 minute la cr nota..cuz mmg study last minute....slu smapai skang niat nak ubah tp xde la maknenye...mmg xterubah...haha...ssh nak ubah bnde yg kite da biase buat...klu x wat rase plik 1 bdn je...

cuti 1 mggu nie ingat nak shopping la..da pk destinasi nak pg mane...haha..hampeh aku nie..pttnye g la study...nie x...duk pk nak shopping jer...haha...ssh la nak ubah otak aku nie ha....proposal final year pn masih xsiap..abstract sa buat tp lulus ke x masih blm tau..blm jmpe dr lg..

k..nak rest la..terlalu srnk dapat cuti..td puas jerit...

[caption id="attachment_417" align="aligncenter" width="300" caption="sekadar hiasan..sume org patut pkai mask sbg langkah berjage2.."]sekadar hiasan..sume org patut pkai mask sbg langkah berjage2..[/caption]

No comments:

Post a Comment