Saturday, July 11, 2009

dlm perjalanan pulang ke rumah...........

hari jumaat lepas aku nak blk umah..then b4 blk 2..pg la pinjam bk HERBAL MEDICINE kat library bsame dila..then pas2 kemas2 n trus pulang...so bermula satu episod drama PERJALAN KEMA PULANG KE RUMAH NAIK TRAIN..alahai pnjg plak tajuknye...hehe...

so,tsmbil tggu bus aku bkk la buku 2 n bc..makenye byknye lak kete lalu lalang meghon2 n jerit something yg sememangnye aku xdgr langsung!!!hahaha..bengong btl mereka2 ini...standart la 2 bdk U bc buku mase tggu bus..haha...ke xde pon..aku sorang je kot skema..act,bkn la skema pe..juz mengisi mase lapang..isnin da kene jmpe DR HENSEM..ulangan di sini DR HENSEM..lol.

then naik lak train ke seremban..so,dpt la aku tmpt ddk..sblh aku nie org Nigeria..ha cmne aku leh tau..begini citenye...

so...

dlm train aku smbg bc n sggh khusyuk skali...yela sibuk cr herb yg seswai tuk projek final year aku nnti..ade gak aku pasan org dlm train pndg2..tp aku mls nak layan...then org sblh aku(NIGERIA MAN 2) usha2 gak aku rupenye..then agaknye da xtahan sgt make die pon mengeluarkn sore tuk bertanye..

nigeria man: r u a medical student??

aku: aik die nie cm tau2 je..haha...aku nie kire medical field la...then aku jwb..no..im Biomedical STudent..y?

nigeria man: nothing juz usually ehen i see people reading i juz think they probably a medical student..

aku: dalam ati..haishhh...cm perli je mamat nie...(tp still senyum lagi nie)hahahaha..

so..kami pon borak macam2 smpai die leh cite hal girlfriend die tu...rupenyer bdk medic girl die..jarang kontek katenye..(muke die agak pasrah la?)hahaha..girl die dating pon bwk bk...cm aku...(eh2..perli lagi die nie)..

pas2 aku pon cite np la aku sibuk membc...nak cr herb tuk final year aku...die baik ati bg ideas2 bernas..suwuh aku jmpe doktor tradisional la..pg web nie..itu..mcm2..mmg baik..yela,ORG ISLAM...

pas2 perkare yg palng aku stuju..ialah..bile die tanye 1 soalan nie:

"IN YOUR COLLEGE,IS THAT MEDICAL STUDENTS ALWAYS FEEL THEIR MUCH BETTER THAN OTHER????

aku: some of them do actually...

then die pon ulas..kesian plajar2 nie...belajar ssh2..then bile keje kne ssh jg.on cal mase yg x tentu...pas2 mereka yg kos lain2 yg meeka pndg rendah dlu..dpt berjaye n keje hebat2..akhirnye..doktor2 inilah bekerja dgn mereka sbg doktor keluarga..ibarat menjadi majikan kpd medical student yg dulunye pndg rndh pd org2 kos lain..

sbnrnye disini ingin dinyatakan..rezeki masing2 Allah dah tentukan..kite cume berusahe..wateva pon..enjoy your life(like he said 2 me)dun always study..okies sume???amik pengajaran k..huhu..

sekian..tamat!

5 comments:

  1. aku ingat dia nak tekle ko tadi... selalukan org apreka nih cemtuh.. hahahahah

    ReplyDelete
  2. la..kerol ko..den ingat sapo la td..hahahaha...rajin ko dtg blog aku ni...

    ReplyDelete
  3. haha...xde maknenye nak usha..die plajar skema..neway...sp ye anda?gune name samaran nie ssh nak knl...

    ReplyDelete
  4. ado yo.. tengok kok ko ado update.. datang la singgah

    ReplyDelete
  5. yoko?timo kasih la..ko nyer post kat blog ko sumo eh klaka...pandai menulis...tahniah la..

    ReplyDelete